Powered By Blogger

12 October 2011

LURUSKANLAH HATIKU TUHAN





Ya Allah....
Dengan berkat Nabi mu dan berkat guru ku
Luruskanlah hatiku agar agamaku lurus
Betulkanlah hatiku agar ku ikhlas selalu
Tetapkanlah hatiku agar ku tak tergugat dengan ujian yang menimpa


Ya Allah Tuhan yang mencipta hati
Bersihkanlah hati ku
Agar mazmumahku tidak merosakkan
Agama ku dan juga tidak merosakkan kehidupan orang lain
Wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati
Kuatkanlah hatiku agar keyakinanku tak berubah
supaya aku sentiasa tabah


Tuhan....
Engkau rasakanlah hatiku sentiasa bersamamu
Supaya aku rasa ada kawan melindungku
Agar aku tak rasa sepi di dalam hidup ku
Aku merasa malu melanggar perintah
Dan aku sentiasa siap-siaga menunaikan suruhanmu


Ya Allah Tuhan yang menjaga hati baikilah hatiku
Agar seluruh hidupku menjadi baik
Supaya tidak khianat dan tidak hasad dan tidak berdendam sesama manusia


Tuhan....
Limpahkanlah ke dalam hatiku ilmu dan hikmah
Hingga aku dapat menyuluh hati dan menyuluh kehidupanku
Supaya lahir batinku bersyariat
Agar lahir batinku menjadi taat
Tuhan aku harap engkau kabulkanlah doaku ini............


No comments:

Post a Comment